1e verslagje! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van daniqueverhoeven - WaarBenJij.nu 1e verslagje! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van daniqueverhoeven - WaarBenJij.nu

1e verslagje!

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Zo wie had dat ooit verwacht..ik een blog schrijven! Maar aangezien we genoeg reizen in de bus heb ik genoeg tijd om wat te schrijven. Dus here we go:

Ma 27 jan. De vliegreis op zich was al een hele belevenis. Luxe stoelen met eigen tv, eten waar je verschillende menu keuzes hebt en er 2 verschillende slurven zijn om het vliegtuig binnen te lopen. Eerst van Amsterdam naar Abu Dhabi gevlogen (6,5uur) en vervolgens 13,5 naar Sydney. Het is heel helder en je kunt alles precies zien vanuit het vliegtuig. Dadelijk eens kijken of mijn visum en alle andere formulieren goed zijn en ik m'n koffer en backpack van de band kan halen.

Wo 29 jan. Gisterenochtend aangekomen in Sydney. Toen met Rowan (vriend van Marjan) de stad doorgelopen. Hij heeft in NZ gereisd en is nu nog 2 weken in Sydney geweest. Fijn om iemand te hebben die de weg al een beetje kent. We hebben mijn koffer toen in een kluis gezet en zijn vervolgens een heel stuk gelopen naar het centrum en wat parken daaromheen. Erg mooi allemaal. Daarna in een hostel bij Kingscross geslapen en vandaag is de dag dat ik doorvlieg naar christchurch, nieuw Zeeland. Overdag zijn we naar UNSW, mijn toekomstige universiteit gelopen en daar alvast gekeken hoe alles eruit ziet. Heel mooi, dus dat moet goedkomen. Op de weg er naartoe nog wat schildpadjes in een slootje gezien en mensen die cricket aan het spelen waren. Nu zit ik bij international airport Sydney, te wachten om te vertrekken. Eerste foutje van een beginners backpacker al gehad: vanmorgen zonnebrand gekocht en vergeten over te laden in m'n backpack dus die werd er net bij de handbagage check al mooi uitgevist en weggegooid, goede aankoop;)

Vanavond nachtje verblijven op het vliegveld in christchurch (land om 00.45) en om 09.30 wordt ik opgehaald door Stray om mijn NZ avontuur te beginnen!

Do 30 jan. En het avontuur is begonnen. Opgehaald door de bus en me gelijk ingeschreven voor de activiteit van vanmiddag. In het wild met dolfijnen zwemmen. Let's go!
Ps. je moet niet wagenziek zijn want die bus is een groot gehobbel en de wegen zijn niks als heuveltjes en bochtjes. Op zich al een attractie dus!

Vr 31 second day, de activiteit was verzet van gisteren middag naar nu (Kaikoura, NZ): goed begin want de dag ging al van start om 04.30u (gelukkig was ik niet al gruwelijk moe van al het vliegen de afgelopen dagen). Maar het was het zeker waard! Wetsuit, flippers, snorkel aan en gaan! Eerst een uitleg gehad over wat je wel en niet moet doen tijdens het zwemmen met dolfijnen en toen richting de boot. Het was echt geweldig. Dacht stiekem: o ja dat zal wel leuk zijn maar hoeveel dolfijnen zou je nou zien en hoe dichtbij zouden ze komen..nou je hoeft ze niet eens te zoeken en ze zwemmen langs je heen, onder je door, heel bijzonder! Met de boot werden groepen dolfijnen gezocht en we zijn 5x voor ongeveer 15 min in het water geweest om te snorkelen met dolfijnen. Ook gaven ze de tip om zelf een rondje te zwemmen als er een dolfijn bij je in de buurt is, want er is een kans dat de dolfijn dan samen met je mee in een cirkel rond zwemt. Dit gebeurde 2x bij mij dus heel leuk en speciaal. En wat ook zelden voorkomt is dat we ook nog een familie met orka's hebben gespot vanaf de boot. Heel gaaf en groot. Top begin dus. Nu is het 10.00 en zitten we alweer (ongedoucht, jaja bikkelen dat backpacken) in de bus richting Picton, het volgende stadje wat we gaan bezoeken.

Op de weg naar Picton nog gestopt bij Goose Bay om zeeleeuwen te spotten die daar op de rotsen zaten.

Za 01 feb. Nog even terugkomend op gisteren: smiddags hebben we ook nog gehiked (de Queen Charlotte track in Picton). Drukke dag dus en heel veel nieuwe impressies! Van 13.00 tot ongeveer 17.00 aan een stuk door heuvel op en weer heuvel af. Het was lang, maar het was het zeker waard! Hele mooie paden en "jungle" en het uitzicht was helemaal super over het water, de haven en wat eilandjes die je zag. Ben dit samen met een Amerikaanse jongen (Reef) en Zweeds meisje (Linea) gaan doen. Was wel fijner geweest als we wat meer dan 1 liter water voor 3 personen mee hadden genomen maar m'n eerste expeditie Robinson ervaring is dus al gerealiseerd op de 2e dag!

En vandaag even uitgerust en zo rond de middag weer op de bus richting Abel Tasman (national park). Tussendoor zijn we nog gestopt bij een mooie rivier met een grote "wiebelbrug" waar ik nog wat foto's van heb gemaakt. En vanavond bbq met een groot deel van de mensen uit de bus.

Ma 3 feb. Ok, ik moet weer even nadenken. Al is het maar 2 dagen geleden dat ik iets geschreven heb. Je maakt zoveel nieuwe dingen mee dat het toch al heel lang geleden lijkt. Gisteren ben ik met een groepje op de water taxi gestapt en hebben we met deze speedboot een rondje gemaakt om de mooie plekken van het national park te bewonderen. Vervolgens zijn we afgezet bij Torrent Bay en vanaf daar terug gehiked naar het hostel. Ongeveer 5 uur gewandeld dus nog even en ik ben een echte wandelpro. En na een middag van hele mooie foto's maken en flink doorwandelen hadden we avonds absoluut een hamburger verdiend: the fat tui burger (ben even de naam kwijt maar zo iets iig haha) Een lokale specialiteit en ongeveer zo groot als een boterhambordje. Very tasty en heb natuurlijk hier ook weer foto's van!

Vanmorgen 08.30 weer vertrokken met de bus vanaf Abel Tasman naar Punakaki.

Inmiddels is het 18.00 en zijn we aangekomen in Punakaki. Midden in de rimboe zitten we in een huisje dus luxe is het niet echt maar wel mooi qua natuur. Veel bossen en planten. Op de weg hierheen zijn we oa gestopt bij de Pancakes rocks om daar rond te lopen en de rotsen en de zee daar te bewonderen.

Aanbevelingen:
- hostel The Villa in Picton
- dagje extra boeken in Abel Tasman om nog wat meer van het national park en stranden te genieten

  • 04 Februari 2014 - 22:14

    Kees, Elles, Ilse:

    Hoi Danique,

    Wat leuk om wat van je te horen. Zo te horen heb je inderdaad al flink veel meegemaakt. Wat een topervaring! Heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag.

    Groetjes!

  • 04 Februari 2014 - 22:37

    Angely:

    Ha liefste nichtje ;-) , wat geweldig om je belevenissen te kunnen volgen! Echt leuk, kunnen we ook een beetje meereizen. Nog een mooi vervolg en we houden je in de gaten. Groeten van IEDEREEN hier.

  • 07 Februari 2014 - 09:08

    Antoinette:

    Hoi Danique, lekker hoor, zo'n mooi verhaal om mee wakker te worden, ik opende mijn i-pad en zag jouw blog!
    Da's wel genieten zeker, druk maar ook indrukwekkend denk ik als ik dit lees.
    Heb je Indonesië ook gezien vanuit het vliegtuig want daar gaan wij dit jaar een rondreis maken.
    Ik heb begrepen in jouw verhaal dat NZ een hele mooie natuur heeft, geniet er maar van. Ben wel een beetje jaloers op dat dolfijnenzwemmen wat jij gedaan hebt haha, dat wilde ik ook in Mexico maar dat ging toen niet door, was wel indrukwekkend zeker.
    Bedankt voor je eerste verhaal, ik kijk nou al uit naar het volgende en de foto's!
    Zo kunnen wij ook een beetje "meereizen".
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

I'm on top of the world, yeah!

04 Februari 2014

1e verslagje!

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 1863

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: